מרד החליפים

אלת התודעה הישראלית – אלה קינן

אלה קינן מגיעה למרד החליפים! הלו היברוס אנד שיברוס, ברוכים הבאים לעוד פרק במסע של מרד החליפים.

והפעם, הייתה לי הזכות הגדולה לארח את אלה קינן. שמחתי לארח את אלה במיוחד משום שהרגשתי שפגשתי בת אדם שמצאה את הייעוד שלה בחיים והחליטה ללכת איתו, עד הסוף! זה פשוט דבר נפלא לפגוש אדם שנענה לקריאה הפנימית שלו ויוצא למשימה של חייו למרות כל הקשיים.

אלה מספרת איך הפחד והחרדה ממה שקרה בשביעי לאוקטובר הניע אותה ממקום של קיפאון ופחד למקום של לקחת אחריות ולצאת להילחם באחת הזירות הכי קשות, והכי חשובות שישראל נלחמת בהן, זירת המלחמה על התודעה הנרטיב וההשפעה. מלחמה שבה ישראל נלחמת מול גדודים של לוחמי אינטרנט שמפיצים את הנרטיב של האוייב, וברוך השם לישראל לא חסרים כאלה.

זאת זירה שהפלסטינים מפגינים בה עליונות ברורה ומוחצת אל מול ישראל, זאת גם קרב שאסור להפסיד בו. לא לפי אלה לפחות, אבל עכשיו כשהיא כאן סוף סוף, אולי יש לנו סיכוי אחרי הכל. אלה מזכירה לי את המשפט שאומר שמנהיג אמיתית, כשהוא רואה גל גדול באופק הוא יושיט לך יד ויגיד לך בחצי חיוך, בוא נרכב על זה ביחד.

אני ממליץ לכם לעקוב אחרי אלה באינסטגרם, בטלגרם ובטיקטוק. קישורים רלוונטים בתיאור של הפרק. אז גבירותיי ורבותיי, האחת והיחידה. אלה קינן.

האזנה נעימה!

אלת התודעה הישראלית – אלה קינן

אלה קינן
אלת התודעה הישראלית
אלת התודעה
מרד החליפים

אלת התודעה הישראלית – אלה קינן

מבוא

בפרק זה מתארחת אלה קינן, אשר תוביל ותסביר על הנושא התודעתי דרך מחשבותיה וניסיונותיה בשדה התודעתי והחברתי. אלה, אשר עוסקת בעבודה תודעתית ותקשורתית במגזרים שונים, משתפת בתובנותיה על האתגרים וההזדמנויות שבפעילותה.

הפרק יתמקד הפעם בכיצד תפיסות תודעתיות וההבנה של זהות ותקשורת יכולות להשפיע על הדיאלוג וההבנות בין ישראלים ופלסטינים. בשאלות כמו מה יכולה להיות התרומה של שינוי בתפיסת המציאות לשיפור היחסים והקדמה לקראת פתרון הקונפליקט, וכיצד תקשורת יעילה ואמפתית יכולה לשחק תפקיד מרכזי בתהליך זה.

הצטרפו לשעה של דיון מרתק, המאתגר את הדרכים בהן אנו חושבים על המציאות המורכבת בה אנו חיים, ולחשיפה של אפשרויות חדשות ליצירת שינוי חיובי ומשמעותי בחברה שלנו.

חלק ראשון – תודעה והשפעה

בחלק זה של הפרק השיח מתמקד בכיצד תודעה והשפעה משחקות תפקיד מרכזי בניהול הקונפליקט בין ישראל לפלסטינים. דיון זה חושף את האתגרים העיקריים שבהם מתמודד כל צד, וכיצד תודעה יכולה לשנות את מסלול האירועים. הפרק גם מבקר את המונח “הסברה” ומציע את המונח “השפעה” כאלטרנטיבה המועדפת, תוך ניתוח ההשלכות של שימוש בכל אחד מהמונחים על הדיאלוג הציבורי והמדיני.

חלק שני – זהות ותקשורת

בחלק זה נידונו השילוב של זהות ותקשורת וכיצד שניהם משפיעים זה על זה בהקשר הישראלי-פלסטיני. נבחנת הצורה בה זהות לאומית ואישית משפיעה על תקשורת בין קבוצות ובין אנשים במרחב הציבורי. פרק זה גם מפרט כיצד תרבות הדיון והפולמוס מתפתחים ומשתנים בעידן הדיגיטלי והגלובלי.

אלה קינן
אלת התודעה הישראלית
אלת התודעה
מרד החליפים

חלק שלישי – עתיד המאבק ותפקיד החדשנות

בחלק זה של הפרק נעסוק בחדשנות טכנולוגית ובתרומתה לשינוי התודעתי והחברתי במאבק. נדון בפוטנציאל לשינוי ובכיצד ישראל והפלסטינים יכולים לנצל טכנולוגיות חדשות לקידום דיאלוג מועיל יותר. בנוסף, בחלק זה נביט קדימה אל עתיד הקונפליקט ונדבר על חזון לשינויים האפשריים במערכת היחסים בין הצדדים.

סיום

בסיכום זה של הפרק, עמדנו על חשיבותה הרבה של התודעה וההשפעה במסגרת הקונפליקט הישראלי-פלסטיני, תוך הדגשת הדינמיקות המורכבות שבין תרבות, תקשורת, זהות ופוליטיקה. דנו בכיצד המושגים של “הסברה” ו”השפעה” משפיעים על הדיאלוג הבינלאומי והפנימי, וכיצד יש לשקול את שימושם בזהירות כדי ליצור דיון בונה ומכבד.

הבחנו גם בחשיבות של השילוב בין חדשנות טכנולוגית לבין מאמצים דיפלומטיים ותודעתיים, שיכולים להציע דרכים חדשות להתמודדות עם הקונפליקטים ולקידום שלום והבנה הדדית. ניתחנו את האפשרויות לשינוי תודעתי וחברתי שיאפשרו לשני הצדדים להתקדם לעבר עתיד בו הם מכירים ומכבדים אחד את השני יותר. מה דתעכם?

לפרקים נוספים בפודקאסט “מרד החליפים” – לחצו כאן.

חליפה סלח חליפה

מרד החליפים - אלת התודעה הישראלית - אלה קינן

תוכן עניינים

מרד החליפים - אלת התודעה הישראלית - אלה קינן
דילוג לתוכן