מרד החליפים

יניב וייסמן מגיע למרד החליפים! הלו היברוס אנד שיברוס, ברוכים הבאים לעוד פרק במסע של מרד החליפים, והפעם בפודקאסט שיחה מיוחדת במינה. מכירים את זה שאתם נתקלים ביצירה של אדם כלשהו וישר מתאהבים בה? כי זה בדיוק מה שקרה לי עם האורח הבא שלי – יניב וייסמן.

את יניב הזמנתי אחרי שנתקלתי במקרה בטקסט שהוא כתב בפייסבוק ובאותו רגע הבנתי שעליתי על משהו מיוחד. לצד העבודה שלו בחברת לנובו יניב מנהל בלוג עצמאי בשם wiseword שבעזרתו הוא מנסה, להגדרתו, לעזור לקורא להבין את העולם ולפרק את כוחות היקום המרכיבים אותו.

מה שנשמע כמו משימה מורכבת ולא פשוטה בכלל, אבל יניב עושה אותה בכישרון רב כפי שבטח גם תשימו לב בשיחה שלנו. בשיחה הזאת יניב לקח אותי למסע אחרי מה שהוא מכנה ״מערכת הקשרים העדינה של העולם״. לפי יניב, העולם שלנו מושפע ממערכות יחסים עדינות בין מערכות שונות.

כמו משטר הרוחות בסהרה שמשפיע על הג׳ונגלים של האמזונס, וכמו שסוגי האדמה והגיאוגרפיה יכולים להכריע מי יוביל את העולם המודרני – סין או ארצות הברית? או איך באמת נפט ואנרגיה קובעים את קצב החיים של כולנו ומשפיעים על הפוליטיקה בין מדינות. זאת שיחה שהייתי ממש חייב לבלום את עצמי כדי להביא אותה לכדי סיום, זה פשוט כל כך כיף לשים את המשקפיים שיניב מציע. ממש אושר אינטלקטואלי טהור שעטוף בצורה נגישה ביותר. אז גבירותי ורבותיי, ללא עוד הקדמות נוספות.

אני שמח להציג לכם את האיש הכל כך מוכשר הזה שיביא לכם את העולם שלנו כפי שלא ראיתם מעולם. יניב וייסמן הכל כך ברור והכל כך מרתק קישורים לפרק תמצאו בתגובה הראשונה. וכמובן גם לא לשכוח לסמן לייק בעמוד הפייסבוק ולעשות subscribe לערוץ היוטיוב החדש והצומח שלי. בואו והצטרפו רשמית אל מרד החליפים.  

האזנה נעימה!

מערכת הקשרים העדינה של העולם עם יניב וייסמן

בפרק זה של הפודקאסט בו השתתפו כמובן חליפה, אורי ושוקי, והוא עסק בנושאים חשובים ורלוונטיים לזמננו. חליפה, הביא את הבנתו בתחום הטכנולוגיה, אורי, בעלת רקע בפילוסופיה, ושוקי, מומחה למדעי החברה, הביאו נקודות מבט שונות ומעניינות לשיחה. המטרות העיקריות של הדיון היו לחקור את ההשלכות של הטכנולוגיה על חברתנו ולבחון את האתגרים האתיים הנובעים ממנה.

המשפט של דודי לוי – אורי נחמן ושוקי כהן

מבוא

בפרק הזה של פודקאסט “מרד החליפים,” אנחנו נכנסים לעומקם של נושאים כמו גיאו-פוליטיקה, טכנולוגיה, והתקדמות חברתית דרך שיחה מרתקת עם יניב וייסמן. וייסמן, אשר ידוע בזכות הבלוג העצמאי שלו “וייז וורד”, מביא איתו תובנות ייחודיות על איך להבין ולפרק את כוחות היקום המרכיבים את העולם שלנו. בשיחה זו, הוא מדגים איך מערכות יחסים עדינות בין תחומים שונים משפיעות על חיינו ועל הפוליטיקה העולמית, ומציע תובנות על העתיד הטכנולוגי והחברתי שלנו.

חלק ראשון: גיאו-פוליטיקה ואינטראקציות עולמיות

1. מערכות יחסים עדינות – דוגמאות והשלכות

יניב וייסמן מתחיל את השיחה על ידי הדגמת איך מערכות יחסים עדינות בין תחומים שונים כמו הגיאוגרפיה, האקולוגיה והכלכלה משפיעות על העולם שלנו. הוא מביא דוגמאות כמו השפעת משטר הארוחות בסהרה על הג’ונגלים של האמזונס, ואיך סוגי האדמה והגיאוגרפיה יכולים להכריע בשאלה מי יוביל את העולם המודרני – סין או ארצות הברית.

2. השפעות גיאוגרפיות וטבעיות על המדיניות העולמית

בהמשך, וייסמן מרחיב על כיצד גורמים טבעיים וגיאוגרפיים כמו נפט ואנרגיה קובעים את קצב החיים שלנו ומשפיעים על הפוליטיקה בין מדינות, לעיתים קרובות בלי שאנחנו מודעים לכך.

חלק שני: טכנולוגיה והתקדמות

1. רגרסיה טכנולוגית – דוגמאות וניתוח

יניב וייסמן מצביע על תופעה מעניינת של רגרסיה טכנולוגית, שבה חלק מהטכנולוגיות שאנו משתמשים בהן היום אינן מתקדמות כפי שנראה. הוא מדגים זאת דרך דוגמאות כמו התקשורת הווידאוית שנשארת לא שונה זמן רב, והשימוש בדיסקטים בתעשיית התעופה.

2. השפעת הטכנולוגיה על החברה והכלכלה

לאחר מכן, יניב וייסמן מתייחס להשפעות של הטכנולוגיה על החברה והכלכלה. הוא מנתח איך חברות טכנולוגיות גדולות משפיעות על חיינו ועל הכלכלה העולמית, ומציע תובנות על הכיוונים של הטכנולוגיה בעתיד.

חלק שלישי: עתיד החברה והכלכלה

1. החזרה להתערבות ממשלתית והשפעתה על החברה

בפרק זה, יניב וייסמן דן במגמה של החזרה להתערבות ממשלתית בכלכלה. הוא מתאר איך ממשלות ברחבי העולם מתחילות לשחק תפקיד פעיל יותר בכלכלה, ומה המשמעות של זה לעתיד החברה והכלכלה.

2. תחזיות לעתיד והשפעות על מגמות עולמיות

לבסוף, וייסמן מציע תחזיות לעתיד ומדבר על השפעותיהן של מגמות עולמיות על החברה והכלכלה. הוא מדגים את הנושאים הללו דרך דוגמאות כמו המעבר לאנרגיה נקייה והשפעתה על התעשייה.

מרד החליפים
מערכת הקשרים העדינה של העולם
יניב וייסמן
גיאופוליטיקה

חלק רביעי: חקר העולם והטבע

1. חשיבות החקר והסקרנות האנושית

יניב וייסמן מדבר על החשיבות של חקר העולם והטבע עבור התפתחות החברה האנושית. הוא מציג דוגמאות של חוקרים מהעבר וההווה שתרמו תרומות חשובות להבנת העולם.

2. השפעות הידע החדש על הבנת העולם

לבסוף, וייסמן מתאר איך הידע החדש שנרכש דרך חקר הטבע והעולם משפיע על האופן שבו אנו מבינים את העולם ואת מקומנו בו.

סיום וסיכום – מערכת הקשרים העדינה של העולם – יניב וייסמן

לסיכום, הפרק נחתם בסיכום של הדיונים העיקריים והמסרים המרכזיים שעלו במהלך השיחה. וייסמן מדגיש את חשיבות ההבנה הרחבה של העולם והטבע עבור עתיד החברה והכלכלה.

לפרקים נוספים בפודקאסט “מרד החליפים” – לחצו כאן.

חליפה סלח חליפה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מרד החליפים מערכת הקשרים העדינה של העולם יניב וייסמן גיאופוליטיקה
דילוג לתוכן