מרד החליפים

הכל קשור – מפגיעה מינית ועד שליטה מוחית – נעם פרידמן

נעם פרידמן מגיע למרד החליפים! מה אם הייתי אומר לכם שהמציאות שבה אנחנו חיים היא לא המציאות שאתם חושבים? האם אתם מרגישים עמוק בפנים שמשהו פשוט לא נכון בעולם שלנו, אבל אתם לא מצליחים להבין בדיוק מה? האם גם אתם מרגישים שמשהו מאוד גדול קורה בעולם אבל אתם לא ממש יודעים להצביע עליו?

את הפרק הבא חשוב לי להתחיל עם אזהרת טריגר פגיעה מינית ודיסקליימר קטן כי התכנים שיעלו בפרק הזה עשויים לעורר בכם דיסוננס קוגניטיבי – מצב בו האמת שמוצגת בפניכם סותרת את תפיסת עולמכם ומשום כך מקשה עליכם לקבל את הנאמר. אני מעודד אתכם להפעיל חשיבה ביקורתית, לא להאמין למילה שאנחנו אומרים, להטיל ספק, לאתגר את תפיסת עולמכם ולצאת לחקור בעצמכם.

אני מתרגש להציג את נעם פרידמן. אומנית, יוצרת תוכן, אקטיביסטית, ויוזמת תוכנית הרשת “מתעוררים” עם אלעד נחשון, שעוסקת בתכנים החמים ביותר בקרב קהילת המתעוררים. תכנים שכששמעתי אותם ישר התחברו לי ככפפה ליד, גיליתי שמישהו נתן שמות ועשה סדר בשלבים שאני עברתי בחיי בלי להיות מודע אליהם. על כן רציתי להזמין אותה כדי לשתף אתכם בתפיסת עולמה.

נעם היא בחורה אותנטית ואמיצה, היוצרת אומנות שבאה מהלב כדרך לרפא את הכאב. החוויות והטראומות שחוותה הובילו אותה להקים עסק עצמאי לאומנות בת קיימא. אומנות משחררת תודעה, שמנסה להיות מקור להעצמת הפרט והחברה, מתוך רצון גדול להשמיע את קולה ולעורר השראה. בדומה לי, גם נעם חוותה תהליך של התעוררות עם פרוץ הקורונה. תהליך ששלח אותה למסע ארוך ולפעמים אפל וקשה. מאז נעם פועלת כדי לחשוף את האמת שרבים מפחדים להסתכל לה בעיניים.

השיחה עם נעם היא גלולה אדומה, אשר חושפת את תפיסת עולמה מתוך מסע החקירה שלה. המציאות כפי שהיא מפרשת אותה מציגה את העולם שלנו באור שונה ממה שאני הכרתי לפחות ברוב שנות חיי. אז ללא הקדמות נוספות, קבלו אותה. היא יפה, היא רהוטה, היא חדה וברורה, בועטת ולא מפחדת להשמיע את הקול הייחודי שלה. נעם פרידמן גבירותיי ורבותיי.

האזנה נעימה!

הכל קשור – מפגיעה מינית ועד שליטה מוחית – נעם פרידמן

בפרק זה של הפודקאסט בו השתתפו כמובן חליפה, אורי ושוקי, והוא עסק בנושאים חשובים ורלוונטיים לזמננו. חליפה, הביא את הבנתו בתחום הטכנולוגיה, אורי, בעלת רקע בפילוסופיה, ושוקי, מומחה למדעי החברה, הביאו נקודות מבט שונות ומעניינות לשיחה. המטרות העיקריות של הדיון היו לחקור את ההשלכות של הטכנולוגיה על חברתנו ולבחון את האתגרים האתיים הנובעים ממנה.

הכל קשור – מפגיעה מינית ועד שליטה מוחית – נעם פרידמן

מבוא

במבוא לפרק זה אנו נכנסים לעומק הנושא שנדון בפודקאסט, בו חליפה ונעם פרידמן דיברו על תודעה, התעוררות והאתגרים שבקבלת מציאות שונה מהמוכרת. הניסיון לחקור את הדרכים בהן אנחנו מתמודדים עם האמת, וכיצד תובנות חדשות יכולות לשנות את תפיסת עולמנו. השיחה נפתחת בהקדמה שלי, שמבטיחה שהשיחה הולכת להיות חוויה של התעוררות וחשיפה לרעיונות חדשים. מוכנים? בואו נתחיל!

חלק א’ – התמודדות עם המציאות

בחלק זה אנו עוסקים בכיצד שנינו מתמודדים עם תפיסות מציאות שונות והצורך להתמודד עם אמיתות לא נוחות. אני מציע דיון על תודעה והתעוררות, בעוד נועם מתמקדת באופן שבו האמנות והיצירה שלה משמשים ככלי להבעת עצמה וקידום שינוי חברתי. שנינו מדברים על החשיבות של שאלת שאלות וביקורת עצמית בתהליך הזה.

חלק ב’ – תובנות ודעות

בחלק זה, השיחה מתמקדת בהבנות ובתובנות שנועם חוותה במהלך מסעה. היא מסבירה כיצד התמודדה עם תובנות ששינו את תפיסת עולמה, ומתארת את התהליכים האישיים והקולקטיביים שעברה. אני מתייחס לאופן שבו החברה משפיעה על התפיסה שלנו של המציאות ועל הדילמות המוסריות שזה מעלה.

נעם פרידמן הכל קשור מפגיעה מינית ועד שליטה מוחית מרד החליפים

חלק ג’ – נקודות מפתח ומודעות לשינוי

בפרק זה נעסוק בשאלות המרכזיות שעלו במהלך הדיון ובהשפעות שלהן על החברה ועל הפרט. נדון בדרכים שבהן התובנות והרעיונות שהוצגו יכולים להוביל לשינוי חברתי ולהשפעה על המדיניות הציבורית. נגע בפוטנציאל לשינוי ובמכשולים שעומדים בפני מי שמנסה להוביל שינוי כזה.

סיום

בסיום הפרק, נסכם את התובנות העיקריות וההמלצות שהופקו מהדיון. אנו מוסיפים הפניות לקריאה נוספת ולמעקב אחר פעילויותנו, כדי לעודד אתכם להרחיב את הבנתכם ולהמשיך להיות מעורבים בדיונים החשובים הללו. בחלקו האחרון של הסיום, דנו בחשיבות של מעורבות ציבורית ומקצועית בנושאים שנדונו ובדרכים להמשיך ולהשפיע על החברה לטובה.

לפרקים נוספים בפודקאסט “מרד החליפים” – לחצו כאן.

חליפה סלח חליפה

נעם פרידמן הכל קשור מפגיעה מינית ועד שליטה מוחית מרד החליפים

תוכן עניינים

נעם פרידמן הכל קשור מפגיעה מינית ועד שליטה מוחית מרד החליפים
דילוג לתוכן